niedziela, 2 grudnia 2012

Sztuka obok nas.




Autor: Ruth Tomson
Tytuł: Sztuka. Kreatywne zabawy i gry.
Wydawnictwo: Muza
Liczba stron: 80


Jestem oszołomiona. Po prostu zatkało mnie kiedy zajrzałam do tej książki. Dawno nie widziałam tak wielu różnorodnych pomysłów dla dzieci. Nie jest to ksiązka zwykła. Wyzwala w dziecku wodze wyobraźni, które mogą je ponieść nawet na koniec świata. Żałuje tylko, ze moja córka jest za mała, żeby korzystać z tej książki. Ukryłam ją więc głęboko i w odpowiednim czasie wyciągnę, by znów się nią zachwycać i patrzeć, jak córka zatraca się w niej bez reszty.

Na początku warto rozwiązać test, który sprawdzi czy wasze dziecko jest młodym artystą. Książka ta jest skarbnicą wiedzy o sztuce szeroko rozumianej. W książce znajdziecie: dzieła sztuki, takich artystów jak: Vincent van Gogh czy Leonardo da Vinci; zestaw naklejek, szablony, zagadki i gry („połącz kropki”, labirynty, „znajdź różnice”, gry planszowe). Sami widzicie, że wyzwań dla dziecka jest całe mnóstwo. Ta książka na pewno rozwinie twórczy zapał, który drzemie w Waszym dziecku. Na niektórych stronach należy dokończyć rozpoczęte już obrazy. Oprócz tego dowiecie się do jakiego gatunku malarskiego należy dany obraz (pejzaż, portret, abstrakcja). Narysowanie twarzy nie będzie już dla nikogo trudnością. Powiem szczerze, że ja nie ma w ogóle talentu malarskiego. Człowiek, czy świnia zawsze wyglądają jak połączenia trójkątów z kwadratami. A głowa w tym wszystkim jest najgorsza. Nawet nie potrafię powiedzieć, do jakiej figury geometrycznej jest podobna. Jeśli znudzą Was twórcze działania (piszę Was, bo zapewniam, że rodziców też ta książka wciągnie), to możecie zagrać ( lub pyknąć, jak to mawia mój młodszy brat) w grę planszową. Będziecie mogli także stworzyć swój własny obraz z owoców, niczym Arcimboldo. Odrysować własna dłoń i ozdobić ją pięknymi zawijasami. A nawet będziecie mogli przemalować słynny obraz Mony Lisy.

Wybór duży i wszystkie zadania, aż się proszą, żeby je natychmiast wykonać. Dobra zabawa gwarantowana. Cała rodzina może zamienić się w artystów. Polecam.

5 komentarzy:

  1. I kolejna książeczka, którą chętnie przygarnęłabym do domowej biblioteczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, przecież każde dziecko jest małym artystą! Chętnie bym nabyła...

    OdpowiedzUsuń