poniedziałek, 20 lutego 2012

Poczytaj mi mamo


Autor: Różni
Tytuł: Poczytaj mi mamo. Księga pierwsza.
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Liczba stron: 280


Pamiętam jeszcze z lat dziecinnych swoje pierwsze książeczki z tej serii. Do dziś przechowało się kilkanaście egzemplarzy. Ciekawe i pomysłowe okładki na zawsze zapadły mi w pamięć. I stąd moja ogromna radość, kiedy dowiedziałam się, że Wydawnictwo Nasza Księgarnia z okazji dziewięćdziesięciolecia zebrało w dwóch tomach najpiękniejsze historie, które wciąż uczą wrażliwości i pozostawiają uśmiech na twarzy. Dodatkowo Wydawnictwo wydało je w niezmienionej szacie graficznej. Naprawdę oszalałam z radości kiedy otrzymałam tę książkę i mogłam powrócić znów do tego magicznego świata mojego dzieciństwa.

Książeczki te traktują często o dzieciach mieszkających w bloku, o rodzącej się przyjaźni, o problemach najmłodszych, o zabawach na trzepaku, o tym jak pogodzić się z pojawieniem rodzeństwa. Oprócz tego bohaterami często są zwierzątka: koty, psy, myszy, jeże, ptaki, wiewiórki. Wszystkie historie SA niezwykle mądre, pouczające i do tego przepięknie zilustrowane, bez przepychu i przesady. W księdze pierwszej za pośrednictwem Danuty Wawiłow odnajdziemy wreszcie daktyle, które zaginęły. Historia o kocurze Bonifacym, który z niejednego pieca jadł chleb i psotnym Filomenie zachwycą zapewne kolejne pokolenie najmłodszych czytelników. A przygoda o jeżyku Kolczatku, który poszukuje wśród znajomych miejsca na zamieszkanie w czasie zimy, wzruszy każdego. Oprócz tego przeczytamy o pewnej smutnej przygodzie na balkonie, o Zaczarowanej fontannie. Wśród autorów nie zabraknie wspomnianej już przeze mnie Danuty Wawiłow, Joanny Papuzińskiej, Heleny Bechlerowej czy Janiny [Porazińskiej.

Piękne, nowe wydanie historii z naszego magicznego dzieciństwa, gdzie wszystko było prostsze. Warto zapoznać się z tą pozycją i przekazać prawdy w niej zawarte dalej i dalej. Polecam gorąco.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz