środa, 16 kwietnia 2014

Mamo, jestem pesomistką!





Autor: Taro Miura
Seria: Pracujące pojazdy
Tytuł: Czy dosięgnie?
Wydawnictwo: Tako
Liczba stron: 24

 

 

No zdziwiłam się bardzo jak zobaczyłam w zapowiedziach Wydawnictwa Tako książkę dla najmłodszych czytelników. Mała, kartonowa książeczka, która jest początkiem ciekawej serii o pojazdach. Niby taka dla chłopaków, mało dziewczyńska. Jednak moja córka musiała ją przejrzeć i zachwyciła się dźwigiem. Po pierwszym przeczytaniu moja córka na wszystkie pytania, czy dosięgnie twardo odpowiadała, że nie. A na końcu stwierdziła:

 

- Mamo, no ja jestem taką pesomistką przecież.

 

Moja córka chyba ten pesomizm po ojcu odziedziczyła. Całe szczęście, że wyobraźnie ma po mnie. W każdym razie książeczka japońskiego twórcy książek obrazkowych sprawiła, że pokochałam jeszcze bardziej Wydawnictwo Tako, które wychodzi naprzeciw potrzebom najmłodszych czytelników. Jak dal mnie książeczka jest bardzo oszczędna w słowa, co zrozumiałe, bo w końcu maluch nie skupi się na długim tekście. Minimalistyczne i proste ilustracje, chwilami wydawało mi się, że połączone zostały z kilku prostokątów, kwadracików i kół. Zdecydowanie bardzo matematyczne, co z początku bardzo mnie przeraziło, bo nie cierpię matematyki. Jednak po chwili oswoiłam się z nimi i doszłam do wniosku, że wcale nie są takie straszne. Dźwig, betoniarka, podnośnik widłowy, samochód z podnośnikiem, wóz strażacki i betoniarka z pompą do betonu mogą w przestworzach wiele.
 



 
 
 
Prosta historyjka, która rozbudza ciekawość i zainteresowanie, czy rzeczywiście dany pojazd dosięgnie, czy mu się uda. Jak dla mnie pozycja trafiona w dziesiątkę. Polecam. A na zakupy zapraszam TUTAJ.

1 komentarz:

  1. Oj tak, to świetna książeczka. Niestety mój Tymek okazał się za duży:) Za to ja się zachwycałam:)

    OdpowiedzUsuń